Bicara Dari Hati Ke Hati...

Assalamualaikum sume, harap korang sume sehat... Hmm, reha bru je baik dr demam ni... =) boleh la nk buat keje rumah blik... skang ni tgh cuti sem tok dak diploma, so pe plan korang sume??? keje ke?? mkn tdo ke?? dok umah goyang kaki ke?? tggu org msok minang ke?? oppsss.... hehehe... so arini keje reha mcm biase dok umah dgn ibu, tolong ibu masak n kemas umah... baik x?? hehe...

Tp niat di hati bukan la nk cerita pasal reha, sbnarnye reha nk share 1 perkara dgn korang... sape single kat ni???? jeng3... jgn malu2, reha pon single jgk... sape kate org single ni x leh hepi dlm hidup, bleh jew... kalo kite pndi uruskan diri kita sendiri... td mase tgh on9 reha nmpk 1 artikle ni dan reha suke nk kongsi dgn kwn2 sume....





(1) Kewangan- Dari segi soal kewangan, sudah pasti kehidupan single adalah lebih menjimatkan. Ini kerana anda hanya perlu memperuntukkan wang hanya untuk diri anda sahaja. Apabila anda memilih untuk berpasangan, pasti akan lebih banyak wang yang perlu dibelanjakan.
(2) Kawan- Apabila anda single, anda sebenarnya bebas dalam untuk berkawan. Ini kerana tiada mana-mana perasaan lain yang akan cemburu sekiranya anda berkawan terutamanya apabila berlainan jantina. Ia pasti akan berbeza sekiranya anda sudah mempunyai pasangan. Pasti pergaulan anda akan sedikit terbatas.
(3) Bebas untuk melakukan apa yang anda mahu- Pasti didalam kehidupan banyak perkara yang anda ingin lakukan. Untuk memudahkan anda melakukan apa sahaja yang anda mahu, memilih kehidupan yang single adalah lebih baik. Ia kerana anda tidak perlu untuk menjaga perasaan pasangan dan hanya fokus untuk lakukan apa yang anda inginkan.
(4) Tidak banyak masalah- Menjaga dua hati yang berlainan pasti akan lebih sukar berbanding menjaga satu hati. Pasti akan wujud pelbagai masalah yang akan merunsingkan anda. Dengan memilih kehidupan yang single, sudah pasti masalah akan berkurangan kerana anda hanya perlu memikirkan mengenai diri anda sahaja.
(5) Kurang tanggungjawab- Apabila anda sudah ada pasangan, pasti tanggungjawab anda juga akan semakin bertambah. Tanggungjawab adalah lebih berat sekiranya anda adalah seorang lelaki, yang wajib untuk melindungi pasangan anda, dari segi soal keselamatan mahupun keselesaan kehidupan mereka.

Tp niat reha bukanlah nk boikot org couple tu x best, bkn mcm tu... ade jgk org yg couple tu bahagia sgt n sampi ke jinjang pelamin pon... btol x?? ni hanyalah kate2 semangat tok org2 yg frust n takot nk bercinta lg... tgok wlupon single tp kite still ade kelebihan di situ.. so, kpd org2 yg single mcm reha ni, kite hanya mampu berdoa yg 1 hari nnt Allah akan pertemukan jodoh yg sesuai untuk kite... Insyaallah, Amin~~

truly : rehafareha

No comments:

Post a Comment

" '
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...