Azam Tahun Baru!!!

Assalamualaikum sume blogger n pambaca setia blog reha, salam jumaat, penghulu segala hari dan jgk hari jumaat yg terakhir tok thun 2011 ni... Dlm mase lbih kurang sehari lg kita akan melangkah ke thun baru 2012... Pasti ramai yg sebok2 tok perancangan thun 2012 yg bkal tiba ni kan..? Kpd pasangan yg bercinta msti sebok dgn Perancangan nk kawen la, yg student plak azam nk blaja rjin2 thun bru ni, bg yg bekerja msti nk keje dgn lbih cemerlang, or perancangan nk beli rumah, kereta or moto ke.. kan???

So the same thing, berlaku jgk kat reha... tp thun2 sblom ni reha x pnah nk mengharap ape2 untuk azam yg nk dicapai, mase skolah dulu pnah la, azam nk blaja rjin2 smpi msok "U" tp hajat tu still blom tercapai, tp x pe wlupon bkn blaja kat "U" reha still pnuhkan impian nk smbung blaja, wlupon result exam x mengizinkan nk melangkah ke alam "U" tp reha bersyukur dgn ape yg reha ade skang, mgkn Allah dh tentukan jalan reha mcm ni... tp InsyaAllah 1 hari nnt kalo diizinkan reha nk sgt capai cita2 tu jgk.. Utk thun 2012, reha ade pkir nk capai azam bru, yelah lg 1 thun lg reha nk abes blaja sblom melangkh ke alam kerja... tok sthun ni ade 2 lg sem.. so reha nk blaja sungguh2 tok capai ponter tinggi dan nk capai dekan... =) InsyaAllah.. harap2 reha akan terus berusaha nk capai cita2 ni...
Selain dr tu, reha de niat lain yg semua umat islam inginkan, iaitu kemana lg kalo bkn ke Tanah Suci Makkah... Dlm perancangan, reha nk ikot ayah g wat umrah... teringin rasenye nk melangkah kaki ke sana, Yelah setelah melihat ibu dan ayah blik drpd Haji aritu... hati ni memanggil2 nk kesana jgk... =) dan stlah m'dgr cerita drpd ibu dan ayah semasa di Tanah Suci cukup membuatkan reha tertarik nk kesana jgk... Semoga niat suci hati reha ni Allah makbulkan... Amin~~~

Jadi nilah antara dua hajat besar reha thun baru ni, kawan2 sume mcm mane??? msti azam korang lg best dr reha kan?? Semoga Allah makbulkan juga doa kalian tu... Sbnarnye bnyk jgk hajat yg reha nk wat, tp x pe lah.. kita lakukan mana yg termampu dulu.. mgkn lain thun hajat tu akan menyusul... Ikot kan hati, lpas reha capai dua hajat besar reha thun ni, reha nk bercuti 1 family.. Dgn ibu, ayah, along n angah.. destinasinya x tau lg.. bia mase yg menentukannya... Almaklumlah dh lame x sgt kami x bercuti 1 family... mase reha kecik2 dulu ayah rjin la bwk berjln, bile dh besar2 ni... kureng ckit... tp x pe, harap2 ade wktunya nnt... Amin~~

Sekian shj entry reha kali ni, Moga thun baru 2012 ni beri sinar harapan tok kita semua... wasalam ^_~


truly : rehafareha

Kenikmatan di Sebalik Kesakitan...

Assalamualaikum sume blogger... harap2 hari ni lebih ceria dan sehat2 hendaknya... almaklumlah, skang ni tgh musim2 demam org kate, dengan cuaca yg x menentu skang ni dan juga musim2 buah... mmg senang sgt badan kita dijangkiti virus... reha pon dlm tempoh sebulan ni dua kali reha demam trok... nsib baik la reha tgh cuti sem... so bleh la relak je kat umah, x yah pkir ape2.. bg sape2 yg keje or tgh blaja tu mmg susah la sbb terpaksa mntk MC sume utk rehat...

Tp dalam kita x sedar sebenarnya di sebalik sesuatu kesakitan yg kita alami tu hanyalah ujian drpd Allah utk menguji hambanya... salah satu kelebihan bg org2 yg sakit ni ialah dapat mengangkat darjat seseorg di sisi Allah SWT... ade sebuah hadis riwayat Al-Tirmizi drpd Anas bin Malik r.a, bahawa Rasulullah bersabda yg bermaksud : " Sesungguhnya balasan pahala besar yg diperoleh melalui ujian yg besar. Kalau Allah mencintai seseorang, pasti Allah akan memberi ujian kepadanya. Sesiapa yg redha menerima ujian Allah, maka baginya keredhaan-Nya dan sesiapa yg kecewa menerimanya, nescaya ia akan menerima kemurkaan-Nya.. "

Jadi kepada sesiapa yg mendapat kesakitan janganlah kita mengangap ia sebagai satu siksaan/bala... terimalah ia dengan redha dan sebagai ujian drpd-Nya... Sama2lah kita berdoa agar diberi kesihatan yg sebaiknya agar dapat menjalani kehidupan ini dengan sebaiknya... Amin~~~


truly : rehafareha

Jodohku~~

salam, hai blogger sume... sehat ke?? harap2 sehat hendaknye... dalam musim cuti2 skolah ni, msti korang dpt bnyk jemputan kawen dr sedara mara, jiran2, or maybe kwn2 skolah dulu... temasuklah reha... oppsss... tp bkn reha nk kawen okey... bru smlm reha g jemputan kawen kawan skolah rendah reha dulu... terasa tumpang gembira untuk kawan2 yg dh msok gerbang alam perkahwinan ni... =) *bilalah diri sendiri pnye ek?? hehe... berangan je keje reha ni.. aishhh... =.=" tp sempat juga lah reha posing kat pelamin kwn reha... amek berkat kate org.. hehehehe...
sweet x?? =P

So untuk entry kali ni, reha ade jumpa artikle pasal JODOH... Jodoh adalah perkara yg telah ditetapkan oleh Allah... Tetapi b'mana kita nk tau yg dia mmg takdir untuk kita??Allah SWT telah m'gurniakan manusia telinga utk mendengar, mata utk melihat dan akal utk berfikir, jadi gunakanlah sebaiknya bg mengungkap rahsia cinta anda... =) Korang tau x dlm sedar atau x kita berkawan dgn seseorg tu, sbnarnye dialah jodoh kita... haa, jgn men2 tau!! kuat penangan jodoh ni... hehehe... tp sejauh mane kebenaran tu hanya Allah SWT shj yg tau dan dah tertulis olehNya samada dia jodoh kita atau bukan... Jadi ni adalah 10 petanda bahawa dia jodoh kita...

1. Bersahaja
Kekasih kita itu bersikap bersahaja dan tidak berlakon. Cuba perhatikan cara dia berpakaian, cara percakapan, cara ketawa serta cara makan dan minum. Adakah ia spontan dan tidak dikawal ataupun kelihatan pelik. Kalau ia nampak kurang selesa dengan gayanya, sah dia sedang berlakon. Kadang-kadang, kita dapat mengesan yang dia sedang berlakon. Tetapi, apabila dia tampil bersahaja dan tidak dibuat-buat, maka dia adalah calon hidup kita yang sesuai. Jika tidak, dia mungkin bukan jodoh kita.
2. Senang Bersama
Walaupun kita selalu bersamanya, tidak ada sedikit pun perasaan bosan, jemu ataupun tertekan pada diri kita. Semakin hari semakin sayang kepadanya. Kita sentiasa tenang, gembira dan dia menjadi pengubat kedukaan kita. Dia juga merasainya. Rasa senang sekali apabila bersama. Apabila berjauhan, terasa sedikit tekanan dan rasa ingin berjumpa dengannya. Tidak kira siang ataupun malam, ketiadaannya terasa sedikit kehilangan.
3. Terima Kita Seadanya
Apapun kisah silam yang pernah kita lakukan, dia tidak ambil peduli. Mungkin dia tahu perpisahan dengan bekas kekasihnya sebelum ini kita yang mulakan. Dia juga tidak mengambil kisah siapa kita sebelum ini. Yang penting, siapa kita sekarang. Biarpun dia tahu yang kita pernah mempunyai kekasih sebelumnya, dia tidak ambil hati langsung. Yang dia tahu, kita adalah miliknya kini. Dia juga sedia berkongsi kisah silamnya. Tidak perlu menyimpan rahsia apabila dia sudah bersedia menjadi pasangan hidup kita.
4. Sentiasa Jujur
Dia tidak kisah apa yang kita lakukan asalkan tidak menyalahi hukum hakam agama. Sikap jujur yang dipamerkan menarik hati kita. Kejujuran bukan perkara yang boleh dilakonkan. Kita dapat mengesyaki sesuatu apabila dia menipu kita. Selagi kejujuran bertakhta di hatinya, kebahagiaan menjadi milik kita. Apabila berjauhan, kejujuran menjadi faktor paling penting bagi suatu hubungan. Apabila dia tidak jujur, sukar baginya mengelak daripada berlaku curang kepada kita. Apabila dia jujur, semakin hangat lagi hubungan cinta kita. Kejujuran yang disulami dengan kesetiaan membuahkan percintaan yang sejati. Jadi, dialah sebaik-baik pilihan.
5. Percaya Mempercayai
Setiap orang mempunyai rahsia tersendiri. Adakalanya rahsia ini perlu dikongsi supaya dapat mengurangkan beban yang ditanggung. Apabila kita mempunyai rahsia dan ingin memberitahu kekasih, adakah rahsia kita selamat di tangannya? Bagi mereka yang berjodoh, sifat saling percaya mempercayai antara satu sama lain timbul dari dalam hati nurani mereka. Mereka rasa selamat apabila memberitahu rahsia-rahsia kepada kekasihnya berbanding rakan-rakan yang lain. Satu lagi, kita tidak berahsia apa pun kepadanya dan kita pasti rahsia kita selamat. Bukti cinta sejati adalah melalui kepercayaan dan kejujuran. Bahagialah individu yang memperoleh kedua-duanya.
6. Senang Bekerjasama
Bagi kita yang inginkan hubungan cinta berjaya dan kekal dalam jangka masa yang panjang, kita dan dia perlu saling bekerjasama melalui hidup ini. Kita dan kekasih perlu memberi kerjasama melakukan suatu perkara sama ada perkara remeh ataupun sukar. Segala kerja yang dilakukan perlulah ikhlas bagi membantu pasangan dan meringankan tugas masing-masing. Perkara paling penting, kita dan dia dapat melalui semua ini dengan melakukannya bersama-sama. Kita dan dia juga dapat melakukan semuanya tanpa memerlukan orang lain dan kita senang melakukannya bersama. Ini penting kerana ia mempengaruhi kehidupan kita pada masa hadapan. Jika tiada kerjasama, sukar bagi kita hidup bersamanya. Ini kerana, kita yang memikul beban tanggungjawab seratus peratus. Bukankah ini menyusahkan?
7. Memahami Diri Kita
Bagi pasangan yang berjodoh, dia mestilah memahami diri pasangannya. Semasa kita sakit dia bawa ke klinik. Semasa kita berduka, dia menjadi penghibur. Apabila kita mengalami kesusahan, dia menjadi pembantu. Di kala kita sedang berleter, dia menjadi pendengar. Dia selalu bersama kita dalam sebarang situasi. Tidak kira kita sedang gembira ataupun berduka, dia sentiasa ada untuk kita. Dia juga bersedia mengalami pasang surut dalam percintaan. Kata orang, "lidah sendiri lagikan tergigit", inikan pula suami isteri'. Pepatah ini juga sesuai bagi pasangan kekasih. Apabila dia sentiasa bersama kita melalui hidup ini di kala suka dan duka, di saat senang dan susah, dialah calon yang sesuai menjadi pasangan hidup kita.
8. Tampilkan Kelemahan
Tiada siapa yang sempurna di dunia ini. Tipulah jika ada orang yang mengaku dia insan yang sempurna daripada segala sudut. Pasti di kalangan kita memiliki kelemahan dan keburukan tertentu. Bagi dia yang bersedia menjadi teman hidup kita, dia tidak terlalu menyimpan rahsia kelemahannya dan bersedia memberitahu kita. Sudah tentu bukan senang untuk memberitahu dan mengakui kelemahan di hadapan kekasihnya. Malah, dia tidak segan mempamerkan keburukannya kepada kita. Misalnya, apabila dia bangun tidur ataupun sakit dan tidak mandi dua hari, dia tidak menghalang kita daripada melawatnya.Apabila kita dan dia saling menerima kelemahan dan sifat buruk masing-masing, memang ditakdirkan kita hidup bersamanya.
9. Kata Hati
Dengarlah kata hati. Kadangkala, manusia dikurniakan Allah deria keenam yang dapat mengetahui dan memahami perasaan pasangannya. Dengan deria batin ini juga kita dapat saling tahu perasaan masing-masing. Kita dan dia juga dapat membaca fikiran antara satu sama lain dan dapat menduga reaksi dan tindakbalas pada situasi tertentu. Apabila kita yakin dengan pilihan hidup kita, tanyalah sekali lagi. Adakah dia ditakdirkan untuk kita? Dengarlah kata hati dan buatlah pilihan. Serahlah segalanya pada ketentuan yang maha berkuasa.
10. Solat Istikharah dan Tawakkal
Jodoh dan pertemuan semuanya di tangan Allah SWT. Manusia hanya perancang di pentas dunia ini dan skripnya ditulis oleh yang maha esa. Adakalanya, dalam memainkan peranan sebagai pelakon, diberi petunjuk melalui mimpi atau gerak hati. Mimpi memang mainan tidur, tetapi apabila kita melakukan sembahyang Istikharah dan memohon supaya Allah memberikan petunjuk, insya-Allah dengan izinnya kita mendapat petunjukNya. Jika dia pilihan kita, buatlah keputusan sebaiknya. Jika tidak, tolaklah dia dengan baik. Semua yang kita lakukan ini adalah bagi mendapatkan kebahagiaan hidup di dunia. Setelah semuanya diusahakan, berserahlah kepadaNya dan terus berdoa. Ingatlah, nikmat di dunia ini hanya sementara.Nikmat di akhirat adalah kekal selamanya.

haa, dh abes bace??? npe senyum2 tu??? msti ade kene mengena kan??? kalo ade tu Alhamdulillah reha ucapkan, semoga dia jodoh yg terbaik untuk kita... kalo x de tu jgn bersedih mgkn ade org yg lebih baik untuk kita selain si Dia... ok???

Jumpa lg di entry yg berikutnya~~~

truly : rehafareha

Sabar... pasti ada.. =)

Ni adalah salah satu entry yg reha copy paste tok tatapan kita bersama... 
kepada sesiapa yg belom bertemu jodohnya, Insya Allah pasti ada... =)


‎>> Jodohku adalah RAHSIA Dia..<<

~✿..Sekali-kali terfikir tentang jodoh, pada akhirnya kelak dengan SIAPA aku akan MENIKAH..siapakah dia yang akan menjadi IMAM dalam solatku, siapakah dia yang akan menjadi NAKHODA dalam bahtera rumahtanggaku..✿~

>>> Allah adalah sebaik-baik pengatur..HIKMAH pasti ada di hujung lorong ujian..cuma, manusia selalu KURANG SABAR..belum sampai ke hujung jalan, sudah BERPUTUS ASA..lalu, bagaimana mahu sampai kepada hikmahnya? Jodoh, memang misteri Ilahi..sampai masa dia PASTI datang..membawa kita terbang bersama cuma perlu SABAR..♥♥



*Psst : ni juga tok ibu ayah reha yg isaukan anak2nya yg msih bujang.. terutama sekali tok anaknye yg sulung, akak reha la.. hehehe, sabar ye ibu ayah~~ InsyaAllah doa ibu ayah di jabalrahmah akan dimakbulkan oleh ALLAH SWT... amin~~~



truly : rehafareha

Yogurt Ice Cream~~~

Salam hai blogger, lame x dgr cite kan?? hmm, so sehat2 ke sume?? kalo sehat, alhamdulillah...
Untuk story kali ni reha nk cite psal ice cream la rasenye, sbb dh tajuk pon mcm tu kan??? hehehehe...
ape itu ice cream/ais krim??? msti ramai yg suke kan?? tipu la kalo x suke... dlm hidup seseorg manusia msti pnah mkn ice cream pnye... huhu~~

Ice cream yg reha nk cite ni bkn la sebarang ice cream, tp ice cream yogurt... kalo dh mane pon yogurt msti la berkaitan dgn kesihatan kan??? so ape lg ice cream yogurt yg ade kat malaysia ni selain Tutti Frutti... Sbnarnye tutti frutti ni bwh naungan kumpulan NAZA Group, dan diasaskan oleh anak arwah Tan Sri SM Nasimuddin... kalo x salah la info ni.. kalo salah sowi la ye.. ice cream ni bnyk kebaikannya, contoh sprt :-
  • menguatkan sistem imun
  • mencegah sembelit, cirit-birit dan kembung perut
  • merendahkan tahap kolestrol
  • mencegah bakteria bahaya
so kpd sape2 yg tgh diet tu nk mengidam plak nk mkn ice cream kan?? Leh cube ice cream yogurt dr Tutti Frutti ni... reha stakat ni dh try 2 kali mam ice cream ni, not bad leh tahan jgk... tp x leh slalu la plak... kopak plak nnt... huhu... yg pling reha suke dia pnye topping... mcm2 leh taruk, ikot sdap tekak kite, sumenye selfservis... "amek ice cream, ltak topping then bayar pastu Mkn!!! hehehe...

bru ptg td reha g lagi dgn kak long reha, kini dh ade cawangan baru kat rawang, so leh la pegi sape2 yg tggal area berdekatan... =) dan ni antara gmba yg sempat reha rakamkan smbil menikmati Tutti Frutti ni... Enjoy~~





*psst : tibe2 kan rase nk bkak jgk cawangan tutti frutti ni sendiri, sbb dia jlnkan konsep francais, bru dua hari lpas kua berita psal bkak cawangan kat london.. agak2 reha nk bkak kat mane ye nnt??? mgkn afrika selatan??? sbb cuaca kat sane kan panas.. hehehe...

truly : rehafareha

New Song...

Salam, hai blogger sume... tibe rase nk kongsi 1 lagu yg reha suke... dr Shila Hamzah - Patah Seribu... kalo dihayati liriknye memang ade kene mengena dgn reha, so touching... pndi Shila Hamzah ni wat lagu kan??? kene dgn jiwa... almaklumlah reha dgn Shila sebaya... kami lahir tahun yg sama... mgkn ade chemistry kat situ... hahaha, konon je kan???

So enjoy this song...

video

Ni lirik dia, smbil dengar leh nyanyi sekali... =)

Walau kau tiada di sini
Ku tetap ingat semua pesanmu
Ku hidup seolah-olah kau masih ada
Bisikan kata kepadaku

Bilakah kau akan utuskan surat buatku
Aku terus menunggu tibanya kata cintamu

Oh.. patah seribu hatiku
Bila mengenangkan segala yang kita bina bersama
Haruskah ku lupa kerna engkau telah pergi

Biar pergimu tanpa relamu
Namun hatiku tetap rasa
Kejamnya kau meninggalkanku dengan nota-nota
Cinta buat kita berdua bila kan ku bisa menerima ketiadaanmu
Kan ku bakar semua hapuskan semua kenangan

Patah seribu hatiku
Bila mengenangkan segala yang kita bina bersama
Haruskah ku lupa kerna engkau telah pergi

Sayangku mohon padamu
Segera tinggalkanku
Pergilah kau ke tempat yang kau tuju
Pasti ada hikmah buatmu dan juga buat diriku
Pergilah…

 Truly : rehafareha



Rahsia Tarikh Lahir!!!

salam, hai blogger sume... jom bace artikle ni, reha jmpa... aritu reha dh kongsi artikle pasal org single kan?? ni artikel lain plak tapi korang jgn la percaya 100% kat bnda ni... just saje2 je wat hiburan... hihi~~ ^_^


1. Tarikh Lahir pada 1, 9 & 24
Pada umumnya pasangan ini bersifat pendiam & konservatif. Namun dengan orang-orang tertentu dia cepat mesra. Tapi pasangan yang lahir tarikh ini mudah terperasan. Kerana sifatnya itu menyebabkan ramai orang yang tidak menyukainya.
Namun begitu dia tetap dikagumi kerana bersikap serius terutamanya yang berhubung dengan orang ramai. Dalam hal percintaan, dia sanggup berhabis semata-mata untuk memenuhi segala keinginan pasangannya. Tapi hati-hati kadangkala dia lebih mementingkan persahabatan daripada percintaan dan lebih rela memutuskan cintanya demi sebuah persahabatan yang telah terjalin lama.

2. Tarikh Lahir pada 2, 11 & 30
Orangnya perasa dan mudah tersinggung. Sifatnya yang suka menyendiri membuatkan dia lebih suka tinggal di rumah. Ramai orang suka bergaul denganya kerana perwatakannya yang lembut & ramah. Dia paling benci jika cintanya ditolak atau dikhianati olih orang yang benar-benar dicintainya. Namun begitu dia selalu bersikap sabar dan tidak terburu- buru dalam bertindak. Sayangnya untuk urusan masa depan dia bersikap pesimis sering mengalah sebelum mencuba.Oleh itu mesti ada yang mendorongnya agar tidak terus terjebak dengan sikap pesimisnya.

3. Tarikh Lahir pada 3, 18 & 29
Sabar serta pandai menguasai diri adalah ciri yang khas bagi pasangan yang lahir pada tarikh ini. Tapi jangan cuba mempermain-mainkannya, dia akan mengamuk dengan hebat. Dia tergolong pasangan yang bijaksana dan bertanggungjawab. Sifat jujur & ramah adalah modal utamanya dalam bergaul. Tapi dalam soal cinta dia merupakan pasangan yang susah untuk di mengertikan.

4. Tarikh Lahir pada 4, & 13
Pasangan yang lahir pada tarikh ini adalah seorang yang pandai, suka bergaul dan mudah berubah pendapat. Dia seringkali tidak yakin dengan diri sendiri.Dalam soal cinta, dia tergolong pasangan yang mata keranjang dan suka bertukar-tukar partner. Sifat ini membuatkan orang tidak suka apa lagi untuk bersimpati dengannya. Dia sering bersifat dingin kepada orang lain kerana menganggap orang lain merupakan faktor penyebab timbulnya masalah. Tapi dia memiliki sifat kelakar, mudah ketawa dan kadangkala bersikap keanak-anakkan.

5. Tarikh Lahir pada 5 & 17
Yang lahir pada tarikh ini adalah seorang yang optimis, bercita-cita tinggi dan punya kecederungan untuk berprestasi. Namun begitu dia adalah seorang yang berwatak keras dan apa yang diinginkan selalunya dipenuhi.Memandangkan sesuatu selalunya dari segi yang menguntungkan.Tapi sayangnya dia suka menganggap remeh pada orang lain.Dalam soal cinta, berhati-hatilah kerana dia suka bertukar-tukar pasangan.

6.Tarikh Lahir pada 6, 14 & 27
Dia adalah seorang pasangan yang tidak mahu kalah dan pantang menyerah. Kejujuran dan keadilan merupakan sifat yang membuatkan dia disegani.Dalam soal cinta dia ingin memberi yang terbaik kepada orang yang dicintainya.Namun begitu harga dirinya terlalu tinggi sehingga dia tidak pernah mengerti mengapa seseorang itu menolak kebaikannya.

7. Tarikh Lahir pada 7, 28 & 31
Dia adalah seorang yang bersifat terbuka berterus terang & jujur.Namun dia mudah sekali terpengaruh dan ingin mencapai sesuatu itu dengan cara mudah. Cinta baginya sering diertikan sebagai pengisi masa lapang. Semasa bercinta dia sangat berhati-hati dan suka sekali merayu dan kalau pasangannya curang dia dengan mudah meninggalkannya.

8. Tarikh Lahir pada 8 & 23
Dia bersifat peramah dan mudah perasa. Kepada teman-teman dia bersifat lembut & bijaksana. Namun begitu dia tersisih dari teman- teman kerana rasa rendah diri yang terlalu menebal. Dia memerlukan suasana yang seimbang baik sewaktu berfikir mahupun dalam kehidupan seharian.Kelemahan yang paling menonjol ialah gugup dan selalu dihantui perasaan khuatir tetapi dia adalah seorang yang penjimat. Dalam urusan cinta, dia seorang yang tabah dan rela berkorban.

9. Tarikh Lahir pada 10, 16 & 21
Suka bekerja keras,memiliki nafsu yang tinggi dalam usaha mencapai cita-citanya.Dalam pergaulan sehari-hari dia merupakan orang yang mudah tersinggung.Namun begitu dia seorang yang jujur & tabah dalam menghadapi persoalan.Soal cinta dia sangat setia dan sebab itulah dia mudah disenangi. Tapi dia seorang yang terlalu cemburu. Kalau baik dia sangat baik dan kalau jahat dia merupakan orang yang paling jahat.

10. Tarikh Lahir pada 12 & 19
Orang yang lahir pada tarikh ini memiliki sifat suka dipuji.Dia berharap setiap orang akan menganggapnya sebagai juara. Pada dasarnya dia suka berdandan dan berpakaian rapi.Kerana itu dia sering membelanjakan wangnya untuk menunjukan penampilannya.Dalam kehidupan sehari-hari dia adalah pasangan yang disegani kerana bakat kepimpinannya.Sifatnya yang bijaksana membuatkan dia disegani dalam pergaulan.Dalam urusan cinta, dia adalah pasangan yang sangat susah untuk dipercayai.

11. Tarikh Lahir pada 15, 20 & 26
Jangan mengharapkan sifat romantis dari pasangan yang lahir pada tarikh ini.Dia tergolong dalam orang yang kurang serius, bersikap bodoh dalam menghadapi sesuatu. Namun begitu dia selalu bersikap penuh pengertian bila menghadapi sesuatu masalah. Dia sangat benci pada perkara-perkara yang berbau keributan terutama yang menimbulkan huru-hara. Dalam hal percintaan dia menuntut untuk lebih diberi perhatian tapi dia jarang mengambil berat pada pasangannya. Namun begitu sikapnya disenangi oleh kawan-kawan.

12. Tarikh Lahir pada 22 & 25
Wataknya paling susah untuk dimengertikan. Kadangkala dia disukai kerana kebaikannya dan kadangkala dia dibenci kerana perbuatannya.Namun buat teman-teman dia merupakan orang penuh pengertian. Dalam pelbagai situasi dia lebih suka merendahkan diri jarang sekali mahu menonjolkan kelebihannya pada orang lain. Pasangan jenis ini terkenal sebagai perayu dan sebab itulah dia diberi jolokan seniman asmara.

mane 1 tarikh lahir korang??? ade ONG ke x de ONG???
so bak kate prof.izzi hj. ali, renung2kan dan selamat beramal.. huhu~~



truly : rehafareha

Bicara Dari Hati Ke Hati...

Assalamualaikum sume, harap korang sume sehat... Hmm, reha bru je baik dr demam ni... =) boleh la nk buat keje rumah blik... skang ni tgh cuti sem tok dak diploma, so pe plan korang sume??? keje ke?? mkn tdo ke?? dok umah goyang kaki ke?? tggu org msok minang ke?? oppsss.... hehehe... so arini keje reha mcm biase dok umah dgn ibu, tolong ibu masak n kemas umah... baik x?? hehe...

Tp niat di hati bukan la nk cerita pasal reha, sbnarnye reha nk share 1 perkara dgn korang... sape single kat ni???? jeng3... jgn malu2, reha pon single jgk... sape kate org single ni x leh hepi dlm hidup, bleh jew... kalo kite pndi uruskan diri kita sendiri... td mase tgh on9 reha nmpk 1 artikle ni dan reha suke nk kongsi dgn kwn2 sume....





(1) Kewangan- Dari segi soal kewangan, sudah pasti kehidupan single adalah lebih menjimatkan. Ini kerana anda hanya perlu memperuntukkan wang hanya untuk diri anda sahaja. Apabila anda memilih untuk berpasangan, pasti akan lebih banyak wang yang perlu dibelanjakan.
(2) Kawan- Apabila anda single, anda sebenarnya bebas dalam untuk berkawan. Ini kerana tiada mana-mana perasaan lain yang akan cemburu sekiranya anda berkawan terutamanya apabila berlainan jantina. Ia pasti akan berbeza sekiranya anda sudah mempunyai pasangan. Pasti pergaulan anda akan sedikit terbatas.
(3) Bebas untuk melakukan apa yang anda mahu- Pasti didalam kehidupan banyak perkara yang anda ingin lakukan. Untuk memudahkan anda melakukan apa sahaja yang anda mahu, memilih kehidupan yang single adalah lebih baik. Ia kerana anda tidak perlu untuk menjaga perasaan pasangan dan hanya fokus untuk lakukan apa yang anda inginkan.
(4) Tidak banyak masalah- Menjaga dua hati yang berlainan pasti akan lebih sukar berbanding menjaga satu hati. Pasti akan wujud pelbagai masalah yang akan merunsingkan anda. Dengan memilih kehidupan yang single, sudah pasti masalah akan berkurangan kerana anda hanya perlu memikirkan mengenai diri anda sahaja.
(5) Kurang tanggungjawab- Apabila anda sudah ada pasangan, pasti tanggungjawab anda juga akan semakin bertambah. Tanggungjawab adalah lebih berat sekiranya anda adalah seorang lelaki, yang wajib untuk melindungi pasangan anda, dari segi soal keselamatan mahupun keselesaan kehidupan mereka.

Tp niat reha bukanlah nk boikot org couple tu x best, bkn mcm tu... ade jgk org yg couple tu bahagia sgt n sampi ke jinjang pelamin pon... btol x?? ni hanyalah kate2 semangat tok org2 yg frust n takot nk bercinta lg... tgok wlupon single tp kite still ade kelebihan di situ.. so, kpd org2 yg single mcm reha ni, kite hanya mampu berdoa yg 1 hari nnt Allah akan pertemukan jodoh yg sesuai untuk kite... Insyaallah, Amin~~

truly : rehafareha

counting a day...

Hmm, rasenye kejap jew... ibu n ayah nk balik dh sabtu ni... lagi 2 hari jew... x sabar nk jemput diaorg kat KLIA nnt... ibu!!! ayah!!! adik rndu~~~~

lagu baru...

video
hey people... salam jumaat sume... tibe2 reha rase mcm nk share 1 lagu yg agak best la jgk... masih baru lg diputarkan di radio... lagu ni dr kumpulan sofaz - terasa di syurga... so sape yg tgh heaven dok bercinta tu msti suke dgr lagu ni... hehe... enjoy~~~

Kerinduan yang MELAMPAU!!!!!!!

Salam semua.... tibe2 terasa rindu sgt... nk tau kenape??? reha RINDU la kat parents reha.... dh sbln lbih diorg pergi menunaikan haji meninggalkan kami 3 beradik disini... hmmm... bile ibu n ayah nk blik ni??? mase ibu n ayah x de ni kan, mcm2 berlaku kat kami 3 beradik ni... yang paling sedih, atok sebelah ayah meninggal pada 12 Okt yg lalu... mase tu ibu n ayah kat sane... kami x smpi hati nk bg tau ayah tp last2 kene bg tau jgk sbb no sesedara sume de kat ayah... mesti ayah sedih sbb x dpt jmpa atok wat kali terakhir... moga roh atok ditempatkan di sisi org2 yg BERIMAN.. AMIN~~
Then kami ni plak asyik gaduh jew... ade je x kene... walaupon msing2 dh beso tp sume ikot kepala sendiri... nsib baik dok asing2 kalo dekat 1 umah mau begaduh cakar2... huhu~~ tp walau ape pon reha rase ALLAH nk menguji kami 3 beradik ni leh x berdikari??? InsyaAllah bleh pnye... lagipon x lame lg ibu n ayah nk blik dh... dijangka 12 Nov ni.. harap2 perjalanan blik mereka ke sini selamat dan juga mendapat HAJI yg mabrur... AMIN~~


Ibu n Ayah
(Abd Rahim B Mohd Ali)
(Siti Sakniah Bt Sarman)

RRRRRRIIIINNNDDDUUUUUU SSSSSGGGGTTT~~ <3 <3 <3

truly : rehafareha

EXAM!!!!!!

Hai follower sume... harap sehat2 sume... lame dh x tulis blog... mcm biase nk cite kat korang sume skang ni tgh mood exam lar... so bz study... assignment yg x hantar nk anta... dan mcm2 lg keje lain yg nk kene setel...

Kind of Buzy~~ =,="

Firstly reha nk mintak maaf kat kwn2 sume... kepade sape2 yg ade ajak g umah diaorng open house ke?? ajak lepak ke?? tgok movie ke?? yg text then reha x bls msj ke?? x wish bufday ke?? i'm so sorry guys.... bkn ape... reha n geng2 kelab seni budaya MKM (KSB) tgah jalankan aktiviti teater... lgpon tetater akan b'lansung tok esok hari (21 sept)... so no wonder la kan...


mase meeting teater... hehehe... =P


then pas teater ni ade farewel dinner plak tok senior2 yg nk graduate ni... pastu ibu n ayah reha akan mengerjakan HAJI... syukur alhamdulillah... harap2 mereka selamat pergi dan mengerjakan haji dgn sempurna dan pulang ke tanah air dgn selamat... AMIN~~~ so harap kwn2 reha paham dgn situasi reha skang ni... ok??? Luv U Fwen...



truly :  rehafareha

luv u!!!

haha, chill kan tajuk ni?? saje wat gempak... lame gile x tulis blog... pas puase then raye lg... tp x tau nk start dari mane??? sementara masih dlm bln syawal ni... "SELAMAT HARI RAYE SUME BLOGGER" .... hehe...


truly : rehafareha

Dak Bucuk Suhaihaihaili !!!

Tibe2 rase mcm nk blik zaman dulu2... hehehehe... nk tau nape???? sbb dak bucuk si Suhaihaihaili ni lar....
so nk cite la mase aku kecik2 dulu... aku n suhaihaihaili A.K.A asu ni mmg rapat gile... walaupon jarak umur kami agak jauh but disebabkan family kami ni berjiran so aku mmg suke main dgn dia... mase dia kecik2 comel gile dowhh, mcm anak cine... anak cine pon kalah... HAHAHAHA... aku ingat lg kalo aku g umah dia msti susah gile dia nk lepaskan aku balik, smpi kene sorok2 dulu then bru leh blik... advanture x??? walhal nk blik je pon...  nmpk x betapa SYGnye dia kat aku smpi x nk lepaskan aku blik... heheheheh.... the same thing kalo dia dtg main kat umah aku jgk... mmg susah dia nk blik... smpi mama kene dtg pujuk2 rayu bru dia nk blik... huhu~~ mmg NAKAL dak bucuk ni!! so bnda ni berlarutan smpi dia umur 4 thun... pastu asu kene msuk tadika dh... dasyat x mama dia anta umur 4 thun g tadika... selama 3 thun dia dok tadika n pra sekolah... sjak dia skolah n aku pon skolah, kami dh jarang main bersame.... alamak sedih la plak... =( but kami still bersame sbb umah dekat kan?? cume dh x main mcm slalu... so now si Suhaihaihaili ni dh beso pon.... umur dia dh 15 thun... dh leh kawen dh ni dik oii... hehehehe.... dia skang tgh perah keringat tok PMR... i wish u gud luck adik syg... smoga dpt berderet "A" nnt bile result kua... aminn~~~ Akhir kate sy SAYANG kat dia sgt2 sbb dia dh mcm adik saye sndiri... =) muaahhhhhhh, muaahhhhhh, muaahhhhh.....




Nor Suhaili Mustafa
a.k.a
suhaihaihaili / asu
15 taon
sgt manje, annoying, merepek, kuat tdo, kuat mkn, bnyk ckp... hehe
SAYANG KAMU!!!


truly : rehafareha

shopaholic Raye!!!

hmm... biase la cerita nk dekat2 raye ni kan.... pe lg shopping lar... sbnarnye dh shopping aritu tp agak lmbt cikit nk post... almaklum la bz jew dgn kelas... hehehehe... but anyway ni adelah gmba2 yg smpat sy rakamkan mase tgh2 shopping around Jln TAR, Semua House, Sogo dan tmpt2 yg seangkatan dgnnye... huhu~~

 excited x kami??? huhu... =P




 pilih2 baju melayu, potongan shgga 50%.. huhu..


 spat la tdo jap... cover line pkai glases... hahaha


saye dh rambang mate... @_@









haaa... semmmpuutt~~~ ni la hasilnye dh jln jauh sgt... =(
tp tetap sonok dpt jln2 dgn mereka... luv frends...

truly: rehafareha

BufDay GurL

haaa, hok ni nk cite cikit.... huhu~~ mmg baik pnye plan sy n geng 7 serangkai... dipendekkan cerita nk smbut bufday gurl salah sorg geng kami si achik syima... konon2nye dia gaduh dgn anje, walhal x pon.. nk tergelak ade la... haha... but plan kami akhirnye mnjdi jgk la... smpi menangis dibuatnye~~ huhu.. sowi ye syima syg...


the bufday gurl, Noor Asyimah / Cima... ^_^

so ni la dia kek yg x sbrape tp habis jgk... LICIN wooo... =P

so inilah KAMI A.K.A 7 Serangkai ... =)

so ni lah dia bufday gurl with Chenta Hatinye... Amer Rashidi...

Lpas je blik dr smbut bufday ni... tibe2 si Achik ni teringin la plak nk mkn Char Kuey Tiaw... mule2 g Taman Medan... tutup la plak... then tros melencong ke Taman U... lokasi dia x la jauh mane, dekat je dgn tren LRT Taman Universiti, jln kaki cikit dh smpi... mule2 mcm agak was2... tp dh mkn, perggghh terbaik der chay kuey tiaw dia... rase mcm nk tmbah tp sbb dh knyang, sabo2 tahan nafsu... hehehe...











pas blik dr ni sume snyap cos KEKENYANGAN... hahahahaha... =P
sekian~~ wasalam....


" '
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...