Rahsia Tarikh Lahir!!!

salam, hai blogger sume... jom bace artikle ni, reha jmpa... aritu reha dh kongsi artikle pasal org single kan?? ni artikel lain plak tapi korang jgn la percaya 100% kat bnda ni... just saje2 je wat hiburan... hihi~~ ^_^


1. Tarikh Lahir pada 1, 9 & 24
Pada umumnya pasangan ini bersifat pendiam & konservatif. Namun dengan orang-orang tertentu dia cepat mesra. Tapi pasangan yang lahir tarikh ini mudah terperasan. Kerana sifatnya itu menyebabkan ramai orang yang tidak menyukainya.
Namun begitu dia tetap dikagumi kerana bersikap serius terutamanya yang berhubung dengan orang ramai. Dalam hal percintaan, dia sanggup berhabis semata-mata untuk memenuhi segala keinginan pasangannya. Tapi hati-hati kadangkala dia lebih mementingkan persahabatan daripada percintaan dan lebih rela memutuskan cintanya demi sebuah persahabatan yang telah terjalin lama.

2. Tarikh Lahir pada 2, 11 & 30
Orangnya perasa dan mudah tersinggung. Sifatnya yang suka menyendiri membuatkan dia lebih suka tinggal di rumah. Ramai orang suka bergaul denganya kerana perwatakannya yang lembut & ramah. Dia paling benci jika cintanya ditolak atau dikhianati olih orang yang benar-benar dicintainya. Namun begitu dia selalu bersikap sabar dan tidak terburu- buru dalam bertindak. Sayangnya untuk urusan masa depan dia bersikap pesimis sering mengalah sebelum mencuba.Oleh itu mesti ada yang mendorongnya agar tidak terus terjebak dengan sikap pesimisnya.

3. Tarikh Lahir pada 3, 18 & 29
Sabar serta pandai menguasai diri adalah ciri yang khas bagi pasangan yang lahir pada tarikh ini. Tapi jangan cuba mempermain-mainkannya, dia akan mengamuk dengan hebat. Dia tergolong pasangan yang bijaksana dan bertanggungjawab. Sifat jujur & ramah adalah modal utamanya dalam bergaul. Tapi dalam soal cinta dia merupakan pasangan yang susah untuk di mengertikan.

4. Tarikh Lahir pada 4, & 13
Pasangan yang lahir pada tarikh ini adalah seorang yang pandai, suka bergaul dan mudah berubah pendapat. Dia seringkali tidak yakin dengan diri sendiri.Dalam soal cinta, dia tergolong pasangan yang mata keranjang dan suka bertukar-tukar partner. Sifat ini membuatkan orang tidak suka apa lagi untuk bersimpati dengannya. Dia sering bersifat dingin kepada orang lain kerana menganggap orang lain merupakan faktor penyebab timbulnya masalah. Tapi dia memiliki sifat kelakar, mudah ketawa dan kadangkala bersikap keanak-anakkan.

5. Tarikh Lahir pada 5 & 17
Yang lahir pada tarikh ini adalah seorang yang optimis, bercita-cita tinggi dan punya kecederungan untuk berprestasi. Namun begitu dia adalah seorang yang berwatak keras dan apa yang diinginkan selalunya dipenuhi.Memandangkan sesuatu selalunya dari segi yang menguntungkan.Tapi sayangnya dia suka menganggap remeh pada orang lain.Dalam soal cinta, berhati-hatilah kerana dia suka bertukar-tukar pasangan.

6.Tarikh Lahir pada 6, 14 & 27
Dia adalah seorang pasangan yang tidak mahu kalah dan pantang menyerah. Kejujuran dan keadilan merupakan sifat yang membuatkan dia disegani.Dalam soal cinta dia ingin memberi yang terbaik kepada orang yang dicintainya.Namun begitu harga dirinya terlalu tinggi sehingga dia tidak pernah mengerti mengapa seseorang itu menolak kebaikannya.

7. Tarikh Lahir pada 7, 28 & 31
Dia adalah seorang yang bersifat terbuka berterus terang & jujur.Namun dia mudah sekali terpengaruh dan ingin mencapai sesuatu itu dengan cara mudah. Cinta baginya sering diertikan sebagai pengisi masa lapang. Semasa bercinta dia sangat berhati-hati dan suka sekali merayu dan kalau pasangannya curang dia dengan mudah meninggalkannya.

8. Tarikh Lahir pada 8 & 23
Dia bersifat peramah dan mudah perasa. Kepada teman-teman dia bersifat lembut & bijaksana. Namun begitu dia tersisih dari teman- teman kerana rasa rendah diri yang terlalu menebal. Dia memerlukan suasana yang seimbang baik sewaktu berfikir mahupun dalam kehidupan seharian.Kelemahan yang paling menonjol ialah gugup dan selalu dihantui perasaan khuatir tetapi dia adalah seorang yang penjimat. Dalam urusan cinta, dia seorang yang tabah dan rela berkorban.

9. Tarikh Lahir pada 10, 16 & 21
Suka bekerja keras,memiliki nafsu yang tinggi dalam usaha mencapai cita-citanya.Dalam pergaulan sehari-hari dia merupakan orang yang mudah tersinggung.Namun begitu dia seorang yang jujur & tabah dalam menghadapi persoalan.Soal cinta dia sangat setia dan sebab itulah dia mudah disenangi. Tapi dia seorang yang terlalu cemburu. Kalau baik dia sangat baik dan kalau jahat dia merupakan orang yang paling jahat.

10. Tarikh Lahir pada 12 & 19
Orang yang lahir pada tarikh ini memiliki sifat suka dipuji.Dia berharap setiap orang akan menganggapnya sebagai juara. Pada dasarnya dia suka berdandan dan berpakaian rapi.Kerana itu dia sering membelanjakan wangnya untuk menunjukan penampilannya.Dalam kehidupan sehari-hari dia adalah pasangan yang disegani kerana bakat kepimpinannya.Sifatnya yang bijaksana membuatkan dia disegani dalam pergaulan.Dalam urusan cinta, dia adalah pasangan yang sangat susah untuk dipercayai.

11. Tarikh Lahir pada 15, 20 & 26
Jangan mengharapkan sifat romantis dari pasangan yang lahir pada tarikh ini.Dia tergolong dalam orang yang kurang serius, bersikap bodoh dalam menghadapi sesuatu. Namun begitu dia selalu bersikap penuh pengertian bila menghadapi sesuatu masalah. Dia sangat benci pada perkara-perkara yang berbau keributan terutama yang menimbulkan huru-hara. Dalam hal percintaan dia menuntut untuk lebih diberi perhatian tapi dia jarang mengambil berat pada pasangannya. Namun begitu sikapnya disenangi oleh kawan-kawan.

12. Tarikh Lahir pada 22 & 25
Wataknya paling susah untuk dimengertikan. Kadangkala dia disukai kerana kebaikannya dan kadangkala dia dibenci kerana perbuatannya.Namun buat teman-teman dia merupakan orang penuh pengertian. Dalam pelbagai situasi dia lebih suka merendahkan diri jarang sekali mahu menonjolkan kelebihannya pada orang lain. Pasangan jenis ini terkenal sebagai perayu dan sebab itulah dia diberi jolokan seniman asmara.

mane 1 tarikh lahir korang??? ade ONG ke x de ONG???
so bak kate prof.izzi hj. ali, renung2kan dan selamat beramal.. huhu~~



truly : rehafareha

Bicara Dari Hati Ke Hati...

Assalamualaikum sume, harap korang sume sehat... Hmm, reha bru je baik dr demam ni... =) boleh la nk buat keje rumah blik... skang ni tgh cuti sem tok dak diploma, so pe plan korang sume??? keje ke?? mkn tdo ke?? dok umah goyang kaki ke?? tggu org msok minang ke?? oppsss.... hehehe... so arini keje reha mcm biase dok umah dgn ibu, tolong ibu masak n kemas umah... baik x?? hehe...

Tp niat di hati bukan la nk cerita pasal reha, sbnarnye reha nk share 1 perkara dgn korang... sape single kat ni???? jeng3... jgn malu2, reha pon single jgk... sape kate org single ni x leh hepi dlm hidup, bleh jew... kalo kite pndi uruskan diri kita sendiri... td mase tgh on9 reha nmpk 1 artikle ni dan reha suke nk kongsi dgn kwn2 sume....





(1) Kewangan- Dari segi soal kewangan, sudah pasti kehidupan single adalah lebih menjimatkan. Ini kerana anda hanya perlu memperuntukkan wang hanya untuk diri anda sahaja. Apabila anda memilih untuk berpasangan, pasti akan lebih banyak wang yang perlu dibelanjakan.
(2) Kawan- Apabila anda single, anda sebenarnya bebas dalam untuk berkawan. Ini kerana tiada mana-mana perasaan lain yang akan cemburu sekiranya anda berkawan terutamanya apabila berlainan jantina. Ia pasti akan berbeza sekiranya anda sudah mempunyai pasangan. Pasti pergaulan anda akan sedikit terbatas.
(3) Bebas untuk melakukan apa yang anda mahu- Pasti didalam kehidupan banyak perkara yang anda ingin lakukan. Untuk memudahkan anda melakukan apa sahaja yang anda mahu, memilih kehidupan yang single adalah lebih baik. Ia kerana anda tidak perlu untuk menjaga perasaan pasangan dan hanya fokus untuk lakukan apa yang anda inginkan.
(4) Tidak banyak masalah- Menjaga dua hati yang berlainan pasti akan lebih sukar berbanding menjaga satu hati. Pasti akan wujud pelbagai masalah yang akan merunsingkan anda. Dengan memilih kehidupan yang single, sudah pasti masalah akan berkurangan kerana anda hanya perlu memikirkan mengenai diri anda sahaja.
(5) Kurang tanggungjawab- Apabila anda sudah ada pasangan, pasti tanggungjawab anda juga akan semakin bertambah. Tanggungjawab adalah lebih berat sekiranya anda adalah seorang lelaki, yang wajib untuk melindungi pasangan anda, dari segi soal keselamatan mahupun keselesaan kehidupan mereka.

Tp niat reha bukanlah nk boikot org couple tu x best, bkn mcm tu... ade jgk org yg couple tu bahagia sgt n sampi ke jinjang pelamin pon... btol x?? ni hanyalah kate2 semangat tok org2 yg frust n takot nk bercinta lg... tgok wlupon single tp kite still ade kelebihan di situ.. so, kpd org2 yg single mcm reha ni, kite hanya mampu berdoa yg 1 hari nnt Allah akan pertemukan jodoh yg sesuai untuk kite... Insyaallah, Amin~~

truly : rehafareha

counting a day...

Hmm, rasenye kejap jew... ibu n ayah nk balik dh sabtu ni... lagi 2 hari jew... x sabar nk jemput diaorg kat KLIA nnt... ibu!!! ayah!!! adik rndu~~~~

lagu baru...

video
hey people... salam jumaat sume... tibe2 reha rase mcm nk share 1 lagu yg agak best la jgk... masih baru lg diputarkan di radio... lagu ni dr kumpulan sofaz - terasa di syurga... so sape yg tgh heaven dok bercinta tu msti suke dgr lagu ni... hehe... enjoy~~~

Kerinduan yang MELAMPAU!!!!!!!

Salam semua.... tibe2 terasa rindu sgt... nk tau kenape??? reha RINDU la kat parents reha.... dh sbln lbih diorg pergi menunaikan haji meninggalkan kami 3 beradik disini... hmmm... bile ibu n ayah nk blik ni??? mase ibu n ayah x de ni kan, mcm2 berlaku kat kami 3 beradik ni... yang paling sedih, atok sebelah ayah meninggal pada 12 Okt yg lalu... mase tu ibu n ayah kat sane... kami x smpi hati nk bg tau ayah tp last2 kene bg tau jgk sbb no sesedara sume de kat ayah... mesti ayah sedih sbb x dpt jmpa atok wat kali terakhir... moga roh atok ditempatkan di sisi org2 yg BERIMAN.. AMIN~~
Then kami ni plak asyik gaduh jew... ade je x kene... walaupon msing2 dh beso tp sume ikot kepala sendiri... nsib baik dok asing2 kalo dekat 1 umah mau begaduh cakar2... huhu~~ tp walau ape pon reha rase ALLAH nk menguji kami 3 beradik ni leh x berdikari??? InsyaAllah bleh pnye... lagipon x lame lg ibu n ayah nk blik dh... dijangka 12 Nov ni.. harap2 perjalanan blik mereka ke sini selamat dan juga mendapat HAJI yg mabrur... AMIN~~


Ibu n Ayah
(Abd Rahim B Mohd Ali)
(Siti Sakniah Bt Sarman)

RRRRRRIIIINNNDDDUUUUUU SSSSSGGGGTTT~~ <3 <3 <3

truly : rehafareha
" '
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...